Études cliniques et articles scientifiques

études cliniques
meta analyses
et articles scientifiques

https://www.researchgate.net/publication/351378629_The_BNT162b2_mRNA_vaccine_against_SARS-CoV-2_reprograms_both_adaptive_and_innate_immune_responses

effets des vaccins mrna sur le systeme immunitaire des personnes vaccinées.

1 « J'aime »

une vidéo sur le meme sujet : Innate Immune System Reprogramming By Pfizer-BioNTech Vaccine Against SARS-COV-2? - YouTube

1 « J'aime »

l étude correspondant a la vidéo :

The BNT162b2 mRNA vaccine against SARS-CoV-2 reprograms both adaptive and innate immune responses

[size=4]How can people protect themselves against vaccine adverse events?[/size]

A 325 mg aspirin per day, starting 2-3 days before “vaccination”, should reduce thrombotic problems, but not eliminate the risk.

Histamine-1 blocker like cetirizine 10 mg twice daily or Levocetirizine 5 mg twice daily, plus famotidine 20 mg twice per day for H-2, could be taken for more than just local-reaction achiness, like for aches, fatigue and anything more than that.

It seems that reducing clotting risk and hypersensitivity risk are what can reasonably be done.

vitamin-D adequacy should be assured first, to reduce risk of immune dysregulation. That’s probably the biggest protection.

10,000 units per day for a month of D3 will get most people to at least above 20, out of the worst deficiency range.

I agree that the best defense is to not be there, but many people find that the pressures in their lives push them there.

T-cell immunity testing would be even better, since people who test positive would have that proof, and would be at higher risk of adverse reactions to vaccination.

John Day MD) Public Health Clinician,

Cet entretien avec le Dr Velot (CRIIGEN - Comité de Recherche et d’Information Indépendantes sur le génie Génétique), Docteur en biologie, Maître de conférences en génétique moléculaire à l’Université Paris-Sud, est tout simplement encore une fois REMARQUABLE de clarté et de synthèse.

Vous avez, en un peu plus d’1 heure une vulgarisation scientifique sensationnelle et la réponse à probablement toutes les questions que vous pouvez vous poser depuis plus d’1 an sur la « crise » sanitaire que nous traversons.

https://r.mailing.francesoir.fr/mk/cl/f/fga7jq-wwiBe-rP9O_xgWzQ304_a7_Qe7eF60mhXVmckXKNrwMvzmKXKvZExjHsefnxcc354ruuvDaXvBSVTOiXcuwZ2HrNYc8_onh0G47h-Kzih7ltBX99uC-so75Nr3cEE78c2hgLiCxQc5c2uPviVI-jYM3gonELpW0Uz9gBYKYlVnncFhkcCkmTKcNAroBCGrTY9jSok4kT8Gy92DrEQXyLcKJ5SuO7AGzk3TSb6JxqyN0H8u1YvBVRt9NPqEmN83VNZ8fVKbE4rFUimsiff_XvExfmvdR270e4yHGAFRiqultq3RZyNKA

2 « J'aime »

Bonjour,
Quelqu’un aurait-il le lien sur l’étude américaine qui affirmerait que :
1- Les vaccinés font autant de formes graves que les non-vaccinés
2- Les vaccinés transmettent autant que les non-vaccinés

Plusieurs intervenants médecins en ont parlé mais je n’ai pas trouvé les sources.
merci d’avance,
Marc

1 « J'aime »